DAGENS RÅD

har man bestämt sig för att göra något innan dagens slut, så har jag lärt mig att man verkligen borde göra det. det är aldrig bra att skjuta upp saker och ting. det leder bara tíll att man får ännu mer att göra nästa dag, då man kanske har andra planer vilket resulterar i att stressen tar vid. man ska ta vara på tiden helt enkelt och därefter borde man belöna sig själv genom att bara ta det lugnt, eller göra något annat roligt. jag vet inte riktigt varför jag skriver det här men kanske är det så att jag själv verkligen tar vara på tiden om jag skriver till er att det är det jag tycker att man borde. det är liksom svårare att smita ifrån planerna då. en sak jag har lärt mig dock, är att aldrig planera mer än vad du vet att du skulle hinna med eller klara av. då blir du bara ledsen och känner dig dålig för att du inte gjorde det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0